doctor-news5 doctor-news5 .

doctor-news5

راهنمای خرید مبل مناسب و شیک

همچنین یک فضای وسیع ممکن است این معنی را بدهد که مبلمان شما به نوعی به صورت پراکنده چیده شده‌اند. درست همانند قطعات کوچکی که بر روی سطحی ریخته شده باشند و به نوعی القاگر بی‌نظمی خواهند بود. شما باید با در نظر گرفتن اندازه فضای خود و مبلمانی که می‌خرید، فضای زندگی خود را جذاب و منظم کنید.

 

۵- مبل برای کجا؟

قبل از خرید مبل باید به این نکته توجه کنید که این مبل را برای چه استفاده‌ای و چه مکانی می‌خواهید بخرید. اگر اتاق و فضایی که قرار است برای آن مبل بخرید، جایی است که به صورت خانوادگی و دسته جمعی در آن تلویزیون می‌بینید، باید مبلمانی راحت جهت نشستن دائمی‌ و البته همراه با میزی مناسب برای گذاشتن ظروف پذیرایی بخرید.

همچنین هنگام خرید مبل دقت کنید که مبل را با روکش‌ شاد انتخاب کنید و از به کار بردن روکش‌هایی با تصاویر عجیب و ترسناک برای اتاق نشیمن بپرهیزید.

 

۶-تغییر رنگ مبل:

هنگام خرید مبل بسیاری از فروشندگان با ارائه‌ی کالیته‌ی رنگ و برای جلب نظر شما، می‌گویند مبل را با هر رنگی که شما بخواهید می‌سازند. به خاطر داشته باشید که یک رنگ یا یک پارچه تا زمانی که روی یک مبل ننشیند، تناسب، زیبایی یا زشتی آن مشخص نخواهد شد. لذا تغییر رنگ یک مبل متناسب با رنگ دلخواه شما، با پذیرش ریسک بالایی همراه است. توصیه می‌شود هنگام خرید مبل همان رنگی که در فروشگاه دیده و پسندیده‌اید را انتخاب کنید.

 

۷-کفی و پشتی ثابت یا دوبل

یکی از نکاتی که حین خرید مبل باید به آن دقت کنید این است که کفی و پشتی مبل ثابت است یا از آن جدا می‌شود. جدا شدن آن‌ها از جهت قابلیت شست‌وشو خوب است، اما اگر فرزند یا فرزندانی دارید که از آن‌ها به عنوان توپ فوتبال یا ابزاری برای کوبیدن در سر و کله‌ی یکدیگر استفاده می‌کنند، عمر و یکپارچگی مبل به شدت کاهش می‌یابد و مبل جدید شما سریعاً از ریخت و قیافه می‌افتد.

 

خرید مبل,راهنمای خرید مبل برای منزل,خرید مبل

هنگام خرید مبل برای اتاق نشیمن دقت کنید مبلی با روکش‌ شاد انتخاب کنید

 

۸- ست مبل

معمولاً یک دست مبل برای هفت نفر پیش‌بینی شده است و همان طور که قبلاً اشاره شد شامل، یک سه نفره، یک دو نفره و دو یک نفره می‌باشد. اما لازم نیست هنگام خرید مبل شما این تعداد و ترکیب را رعایت کنید، بلکه می‌توانید هنگام خرید مبل، متناسب با فضا و نیاز خودتان تعداد و ترکیب چند نفره بودن آن را کم و زیاد کنید. با دانستن فرمول محاسبه واحد مبل، قیمت نهایی را به راحتی می‌توانید محاسبه کنید.

 

۹- توجه به نوستالژیک‌ها هنگام خرید مبل

یکی از نکات مهمی که هنگام خرید مبل باید به آن توجه ویژه داشته باشید، این است که ممکن است شما مبلمان و آثاری هنری در خانه داشته باشید که رنگ‌ها و طرح‌های آنها را در ارتباط با هم انتخاب کرده باشید، اکنون که قرار است برای خرید مبل اقدام کنید، سرنوشت آنها چه می‌شود؟

 

خیلی از مبل‌ها، قالیچه‌ها و آثار هنری که از قبل دارید می‌توانند منظره و احساس خوبی برای شما به وجود بیاورند البته اگر قبل از خرید مبل و لوازم جدید، حواس‌تان به ویژگی‌های آنها باشد و خرید جدید خود را مرتبط با آنها انجام دهید. با این کار اتاق شما در هم و بر هم به حساب نمی‌آید بلکه تبدیل به مجموعه‌ای می‌شود که ارتباطی زیبا و هنری با هم دارند.

با این کار شما هم خرید مبل نو و مناسب انجام داده‌اید و هم هزینه کمتری صرف کرده‌اید؛ زیرا برای قسمت‌هایی از خانه خود از همان مبلمان قدیمی استفاده کرده‌اید که جلوه‌ای تازه نیز یافته‌اند.

 

۱۰- آگاهی قبل از خرید مبل

هنگام خرید مبل یا هر چیز جدیدی برای خانه، ابتدا باید به این نکته توجه کنید که با خرید مبل یا وسایل جدید، چه چیزی باید از خانه شما کنار گذاشته شود. گاهی آنچه خیلی وحشتناک به نظر می‌رسد، می‌تواند هیجان‌انگیز باشد.

 

معمولا خریدهای تازه نوعی استرس ایجاد می‌کنند. به ویژه اگر خرید مربوط به وسایلی باشد که قرار است مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار بگیرند. در این گونه موارد باید با آگاهی برای خرید اقدام کنید. چه چیزی بهتر از مبله کردن فضای شخصی شما می‌تواند شما را دچار هیجان کند البته اگر زیبا و قیمت آن مناسب باشد. قبل از اینکه برای خرید مبلمان به فروشگاه‌ بروید، در ابتدا به مجلات، کاتالوگ‌ها، وب‌ سایت‌ها و مجموعه‌های‌ عکس سری بزنید تا تصاویر و طرح‌های مورد علاقه خود را بیابید. این کار به شما کمک می‌کند تا سبک و طرح مورد علاقه خود را خیلی سریع‌تر پیدا کنید.

 

۱۱- زمان استفاده هم مهم است

اگر از آن دسته آدم‌هایی هستید که هر دو سال یک بار وسایل‌شان را تعویض می‌کنند یا اگر آدمی‌ هستید که دائما دوست دارید محیط اطراف خود را تغییر دهید، سعی نکنید پول زیادی بابت خرید مبل بپردازید زیرا با هر بار عوض کردن چیدمان خانه و خرید لوازم نو، کلی هزینه اضافی روی دست شما می‌ماند. شما می‌توانید همیشه اجناس با کیفیت و با قیمتی مناسب خریداری کنید که در صورت نیاز با هزینه اندکی آنها را تعویض کنید.

 

خرید مبل,راهنمای خرید مبل برای منزل,خرید مبل

شرح گارانتی هر گونه اسباب و اثاثیه ای را که می‌خواهید بخرید به دقت بررسی کنید و ببیند سیاست‌های شرکت به هنگام پس دادن کالا چگونه است.

 

۱۲- توجه به گارانتی هنگام خرید مبل

هنگام خرید مبل معمولاً فروشندگان برای جلب نظر مشتری، وعده‌های مختلف در خصوص گارانتی تعویض یا امثال آن می‌دهند. اما در زمان معامله یا گارانتی ارائه شده با وعده‌های اولیه انطباق ندارد، یا آن قدر تبصره به آن خورده است که عملاً گارانتی معنایی ندارد و یا گارانتی ارائه شده اعتبار چندانی ندارد و از ضمانت اجرایی لازم برخوردار نیست.

لذا توصیه می‌شود در زمان خرید مبل گارانتی را کلاً فراموش کنید و جنسی را انتخاب کنید که از دوام و استحکام لازم برخوردار باشد. با کمی گشت و گذار، مشاهده و مقایسه‌ی محصولات فروشگاه‌های مختلف این مهارت را به دست خواهید آورد.

 

۱۳- مبل‌هایمان را چطور بشوییم؟

مبل‌ها را می‌توان با ۳ روش مختلف شست. اولین روش استفاده از بخارشوی است. شما می‌توانید با کمک گرفتن از بخارشوی، پارچه مبل‌هایتان را کاملا تمیز و حتی ضدعفونی کنید. روش دوم که کمی سخت‌تر از روش اول است، استفاده از محلول آب ولرم و شامپو فرش است. به این ترتیب شما پس از حاضرکردن این محلول باید ابری بزرگ را آغشته به آن کنید و پارچه‌ مبل‌ها را از بالا به پایین با این ابر کف‌آلود تمیز کنید. سپس ابر خیس دیگری را روی پارچه مبل بکشید تا کف سطح پارچه از بین برود. در هر دوی این روش‌ها، باید مراقب باشید چوب مبل‌ها خیس نشوند. چوب در اثر مرطوب‌شدن به سرعت پوسته‌پوسته و سفید می‌شود و به مرور زمان هم ترک می‌خورد. روش سوم هم که از دو روش قبل ساده‌تر است، سپردن کار شستشوی مبل‌ها به مراکزی است که این کار را انجام می‌دهند. پس از شستن مبل‌ها با هر روشی که برایتان راحت‌تر بود باید هرچه سریع‌تر آنها را خشک کنید تا پارچه‌ها از بین نروند و چروک نشوند. برای این کار می‌توانید از یک سشوار کمک بگیرید. البته حواستان باشد ظاهر مبل‌ها پس از هر بار شستشو کمی از بین می‌رود و دیگر آن جلای اولیه را نخواهد داشت، بنابراین هر وقت واقعا مجبور شدید، تن به شستن مبل‌ها بدهید.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۱۸:۰۱ توسط:doctor-news5 موضوع: نظرات (0)